Hareket Bölgeleri

Hareket bölgeleri; topun oyun içerisinde sahanın neresinde oynandığına dair bize anlık bilgi verir. Bildiğiniz gibi Football Manager, maçları nasıl izleyeceğimizi bizim tercihimize bırakıyor. "Tüm Maç", "Kapsamlı", "Genişletilmiş", "Önemli Anlar" ve "Sadece Spiker" seçeneklerinden birini seçiyoruz. Ben genelde "Önemli Anlar" özet seçeneği ile oynarım. Maçın en can alıcı pozisyonlarından oluşan bir özet izliyorum. Sen ve çoğu FM oyuncusuda büyük bir ihtimal bu şekilde oynuyor diye düşünüyorum.
Peki maçın özet görüntülerini izlerken takımıma nasıl ve neye göre taktik müdahalelerde bulunacağım? Dakikalar geçiyor ama işler iyi mi yoksa kötü mü gidiyor? Dakikalar geçiyor benim takım mı atak yapıyor? yoksa atak mı yiyorum? Orta saha hakimiyeti bende mi yoksa rakipte mi?
İşte bu gibi soruların cevabı tam olarak "Hareket Bölgeleri" isimli grafikte görünmektedir. Bu grafik bize maç içerisinde, maçın gidişatı ile ilgili bilgiler veriyor. Mesela son 5 dakikadır neler olup bitiyor? ilk yari, "ikinci yarı" ve "toplam". Ben şahsen maç içerisinde sürekli "Son 5 Dk." seçeneği ile oynarım. Ara ara ilk yarı, ikinci yarı ve toplam seçeneklerine bakarım. Yani elimdeki mouse ve gözlerim maç boyunca en çok hareket bölgeleri grafiğinde olur.
Şimdi birkaç örnekle devam edelim.
Kırmızı takım beyaz takıma göre daha üstün oynamış. Orta saha hakimiyeti kırmızı takımda. Kırmızı takım muhtemelen orta sahada beyaz takıma oranla daha kalabalık duruyor. Beyaz takım orta sahayı kaybetmiş durumda. Maç içerisinde bu istatistiği anlık takip edildiğinde beyaz takım ortasaha yada defans bölgesine forvetten bir oyuncu eklemesi gerekirdi. Nitekim kırmızı takım (3-0) galip gelmiş.
Üstteki görselde maç biraz dişe diş geçtiği çok açık. (0-0 bitmiş) Kırmızı takım orta sahaya biraz daha hakim olmuş. Çok tempolu bir maç olmuş. (Çünkü beyaz takımda kırmızı takımda rakip kalede topla oynayabilmiş) Beyaz takım daha dikine (pas-dribling) bir oyun tercih etmiş.

Etiketler: